۵ مرحله ساده برای تبدیل زمین چمن به باغچه

  • Industry
  • بازدید: 433

۱. چمن را کوتاه کنید؛
چمن را بزنید و خرده های آن را در محل رها کنید. این خرده های چمن بعدها به عنوان اولین لایه ی کامپوست برای باغچه ی شما شناخته میشوند. شما همچنین میتوانید از یک لبه زن یا حاشیه زن برای مشخص کردن مرز دقیقی میان زمین چمن و باغچه ی خود استفاده کنید.

۲. چمن را با روزنامه یا مقوا بپوشانید؛
محل مورد نظر را با ۴ الی ۶ لایه روزنامه یا ۱ الی ۲ لایه مقوا بپوشانید (دقت کنید که تمامی چسب ها و لیبل های مقوا را از قبل جدا کرده باشید). شما حتی میتوانید از پاکت های کاغذی ساده نیز استفاده کنید. برای کشتن چمن به وسیله ی کاغذ و یا مقوا باید توجه داشته باشید که لبه های آنها تا ۵ سانتی متر همپوشانی داشته باشند، زیرا در غیر این صورت چمن از میان درز های آنها رشد خواهد کرد.

۳. آبیاری؛
پس از پوشاندن محل به طور کامل، مقوا یا کاغذ را کاملا خیس کنید. اگر از روزنامه یا پاکت کاغذی استفاده میکنید، میتوانید در حین پوشاندن زمین آنها را خیس کنید. زیرا وزش باد میتواند آنها را جابه‌جا کند. پس از آبیاری به کاغذها، از قدم گذاشتن روی آنها خودداری کنید، زیرا کاغذ خیس به راحتی پاره میشود و زحمات شما را به کلی هدر می دهد.

۴. کامپوست یا مالچ اضافه کنید؛
به اندازه ی ۵ سانتی متر کامپوست را روی کاغذها و مقوا پخش کنید، و سپس لایه ای ۵ الی ۱۰ سانتی متری از مالچ روی آن بریزید. اگر کامپوست آماده ندارید، ۵ سانتی متر از مواد سبز مانند خرده چمن، و کود حیوانی روی کاغذ بپاشید و سپس ۵ سانتی متر از مواد قهوه ای، مانند خرده چوب خشک یا برگ خشک روی آن بریزید. این کار را به صورتی تناوبی ادامه دهید تا قطر لایه به ۴۶ سانتی متر برسد. ممکن است این لایه کمی قطور بنظر برسد، اما نگران نباشید زیرا این مواد به مرور زمان تجزیه میشوند و فرو می روند. روی این لایه ی ۴۶ سانتی متری را با ۵ الی ۱۰ سانتی متر مالچ بپوشانید و سپس دوباره عمل آبیاری را تکرار کنید.

۵. کاشت؛
اگر از لایه های سبز و قهوه ای استفاده کردید، مهم است که مدتی صبر کنید تا این لایه ها تجزیه شوند و سپس گیاهان خود را بکارید. میتوانید این کار را در پائیز انجام دهید تا مواد شما زمان کافی برای تجزیه داشته باشند.

هنگامی که بهار فرا رسید، بذرهای خود را روی محل موردنظر بپاشید. میتوانید از گیاهان سالانه استفاده کنید تا همان سال اول منظره ای زیبا داشته باشید، اما اگر عجله ندارید از گیاهان چندساله استفاده کنید و سال بعد ثمره ی زحمات خود را ببینید!

چاپ  ایمیل