ادوات کشاورزی

  • Industry
  • بازدید: 852

اگر تصمیم دارید که در صنعت کشاورزی مشغول به کار شوید اما نمیدانید چه ابزاری نیاز دارید این مطلب مخصوص شماست.

ادوات کشاورزی فقط تراکتور و ماشین دروگر نیست. بسیاری ابزار دیگر هستند که برای کشاورزی به آنها نیاز خواهید داشت...

انواع اصلی ادوات کشاورزی کدامند؟ 

در این بخش ادوات حیاتی و مهمی که برای اداره یک زمین کشاورزی نیاز دارید را به شما معرفی میکنیم:

 

دستگاه کشت 

ماشینی که برای کشت استفاده می کنید به نوع خاک شما بستگی دارد ونوع خاک هم ممکن است سراسر زمین کشاورزی متفاوت باشد، از این رو بهتر است چند نوع مختلف از این ماشین اجاره کنید که در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

 

دستگاه کاشت 

این ماشین ها به بذرکار نیز معروف هستند و به روش های مختلفی بذر را داخل زمین میکارند. اگر قصد دارید از بذرکار دسته دوم استفاده کنید حتما داخل ماشین را برای خرابی های احتمالی بررسی کنید.

دستگاه آبیاری 

این دستگاه برای آبدهی و همچنین خشک کردن زمین کشاورزی استفاده میشود. پس از در نظر گرفتن تمامی جوانب، سیستم آبدهی مناسب زمین خود را انتخاب کنید. سیستم های آبیاری هم از نوع ماشین آلات هستند.

 

دستگاه برداشت 

این ماشین آلات موسمی هستند و در زمانهای برداشت از آنها استفاده میشود . برای صرفه جویی در هزینه هایتان بهتراست این ماشین را دست دوم بخرید و یا اجاره کنید.

یکی از نمونه های این ماشین، ماشین برداشت چندکاره است که محصولات را برش میدهد و به دو بخش خوراکی و غیر خوراکی تقسیم میکند. از دیگر نمونه های این ماشین میتوان به ماشین برداشت مخصوص سیب زمینی یا کتان اشاره کرد.

 

دستگاه بسته بندی علوفه 

این دستگاه علوفه را در اشکال بخصوصی ( دایره ای یا مربع شکل ) بسته بندی میکند.

 

ابزارها 

بعضی از ابزارهای اصلی برای اداره زمین کشاورزی، چنگک ، شن کش، بیل و فرقان هستند.

از داس هم برای چمن زدن استفاده میشوند و مخصوص زمین هایی هستند که برای استفاده از ماشین آلات خیلی کوچک هستند.

هر نوع ابزار یا ماشین آلاتی انتخاب میکنید ، قبل از خرید آنها را امتحان کنید.

 

ماشین آلات کشاورزی 

تراکتور نقش مهمی در اداره زمین کشاورزی شما دارد. اندازه، کاربرد و قیمت آن بسته به نیازها، نوع محصولات و منطقه زمین شما متفاوت است. تراکتور بخش زیادی از بودجه شما را به خودش اختصاص میدهد، پس میتوانید با اجاره کردن و یا استخدام کردن کسانی که کار با تراکتور را بلد هستند، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

در کنار تراکتور، اتصالاتی وجود دارند که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید را هم خریداری کنید مانند: قطعه علف زنی، بذر کاری، بسته بندی علف و حتی قطعه های مخصوص کود پاشی.

یک جایگزین تراکتور، وانت بار است. وانت بارها برای زمین های کوچک و یا انجام کارهای بخصوصی در زمین های بزرگتر استفاده میشوند. ممکن است بخواهید باربند هم به آنها متصل کنید.

 

ایمنی ابزارهای کشاورزی 

وقتی میخواهید ادوات کشاورزی را خریداری کنید، باید به یک سری نکات ایمنی نیز توجه کنید. برای مثال بهتر است دستگاه را بررسی کنید که دکمه ای جدا نشده باشد و یا سیم های مخصوص برق دستگاه دچار خوردگی یا زدگی نشده باشند. همچنین دفترچه راهنمای دستگاه را نیز تهیه کنید یا به صورت حرفه ای کار کردن با دستگاه را آموزش ببینید.

 

چاپ  ایمیل