کود کامل برای درخت

کود کامل برای درخت

تلاش برای کشف چگونگی کود دهی درختان و درختچه ها می تواند کمی گیج کننده باشد. به هر حال، آنها بسیار بزرگتر از گیاهان آپارتمانی و گل های باغچه ما هستند! فرمول های مورد نیاز متفاوت هستند و روش هایی که ما برای اعمال استفاده می کنیم می تواند کمی متفاوت باشد. آیا می خواهید درختان و درختچه های خود را تقویت کنید تا بتوانند در بهار پر از رنگ و قوت بگذرند؟

نحوه کود دهی درختان و درختچه ها را در این آموزش ساده بیاموزید!

روش های کاربردی
اگر از کود دانه بندی شده استفاده می کنید، یک پخش کننده سیکلون یا قطره ای به شما کمک می کند تا آن را به درستی اعمال کنید. این روش پخش نامیده می شود. برای به دست آوردن بهترین پوشش، توصیه می شود نیمی از کود اندازه گیری شده خود را در یک جهت و نصف دیگر را در جهت دیگر، عمود بر اولین مصرف بمالید. همیشه قبل و بعد از استفاده از کود، زمین را آبیاری کنید تا فرمول را به خیس شدن و رسیدن به ریشه ها تشویق کنید تا اینکه فقط از بین برود.

اگر خاک خیلی فشرده است، بهتر است ابتدا خاک را هوادهی کنید. خاک فشرده زهکشی ضعیفی دارد، که اگر کود شما حتی نتواند به ریشه گیاه شما برسد، می تواند باعث هدر رفتن محصول شود. می‌توانید این کار را با یک هواکش پلاگین انجام دهید، که «شاخه‌های» استوانه‌ای خاک را از زمین بیرون می‌کشد. از طرف دیگر، می‌توانید از یک هواکش دستی برای ایجاد سوراخ در زمین استفاده کنید که به شل شدن اشیا کمک می‌کند.

کودهای مایع را می توان مستقیماً روی زمین در اطراف ناحیه ریشه ریخت. برخی از فرمول های سریع الاثر قابل حل را می توان با آب مخلوط کرد و برای آبیاری استفاده کرد. در صورت وجود مالچ در سطح خاک، همچنان می توانید کود مایع یا دانه بندی شده را روی آن اعمال کنید. فقط باید مطمئن شوید که درخت یا درختچه شما به خوبی آبیاری شده است تا خیس بخورد و کود در مناطق خاصی بیش از حد متمرکز نشود. خوشبختانه، درختان و درختچه‌هایی که با مالچ احاطه شده‌اند، معمولاً ریشه‌هایی دارند که کمی به سطح نزدیک‌تر از زمانی هستند که روی یک چمنزار کاشته می‌شدند.

بهترین کود برای درختان و درختچه ها چیست؟
آیا می‌خواهید بدانید چگونه درختان و درختچه‌ها را با بهترین موفقیت درازمدت که نیازی به پیگیری مداوم ندارد، بارور کنید؟ یک فرمول گرانول آهسته رهش همان چیزی است که شما نیاز دارید. این فرمولاسیون به آن اجازه می دهد تا به آرامی در خاک خیس شود و یک منبع مداوم از مواد مغذی برای گیاهان شما طی چندین ماه فراهم کند. در حالی که کودهای مایع همچنان مواد مغذی را برای درختان و درختچه‌های شما به عنوان یک راه حل سریع فراهم می‌کنند، بسیار سریع‌تر از طریق خاک تخلیه می‌شوند - به خصوص اگر گیاهان شما در بالای یک شیب یا تپه باشند.

یک فرمول کود کامل با نسبت NPK 16-4-8، 12-4-8 یا 12-6-6 باید برای اکثر درختان و درختچه ها خوب عمل کند. با این حال، ایده خوبی است که قبل از انتخاب کود خود یک آزمایش خاک انجام دهید تا مشخص شود که آیا کمبودهای قابل توجهی در خاک وجود دارد یا خیر. برخی از کودها همچنین دارای ریز مغذی‌هایی مانند روی و آهن هستند، بنابراین اگر آزمایش خاک نشان داد خاک شما فاقد این مواد مغذی است، می‌توانید یک فرمول غنی شده خریداری کنید.

چگونه درختان را بارور کنیم
هنگام تلاش برای کشف نحوه کود دهی درختان، اکثر مردم کمی مطمئن نیستند که چقدر باید آن را اعمال کنند و کجا آن را پخش کنند. یک قانون خوب این است که ریشه های یک درخت بالغ معمولاً حدود 1.5 برابر قطر تاج گسترش می یابد. بنابراین، عرض تاج درخت شما هر چه باشد، آن را در 1.5 ضرب کنید تا دامنه گسترش ریشه درخت خود را پیدا کنید و کود خود را در کل منطقه پخش کنید.

برای اندازه‌گیری مقدار صحیح، باید متر مربع منطقه‌ای را که بارور می‌شود محاسبه کنید. عدد نیتروژن مهم ترین عددی است که باید به آن توجه کرد زیرا برای محاسبه اندازه گیری وزن خود به آن نیاز دارید. در حالی که درختان و درختچه ها اغلب می توانند 2 تا 4 پوند نیتروژن در هر 1000 فوت مربع را تحمل کنند، اگر روی چمنزار رشد کنند، بیش از 2 پوند می تواند باعث سوختن علف شود. بنابراین، باید دستورالعمل های کوددهی چمن خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که خراب نمی شود.

اگر در تلاش برای محاسبه وزن کود هستید، نگران نباشید – این محاسبات می تواند برای ما که خیلی از ریاضیات آگاه نیستیم ترسناک باشد! اگر به کمک نیاز دارید، می توانید با ما در فروشگاه تماس بگیرید و ما می توانیم کمکی ارائه دهیم.

نحوه کود دهی بوته ها
درست مانند درختان، ریشه درختچه ها معمولاً 1.5 برابر عرض تاج گیاه است. با این حال، از آنجایی که برگ ها اغلب به زمین بسیار نزدیک تر از درختان هستند، باید اقدامات احتیاطی بیشتری برای محافظت از گیاه خود انجام دهید. اگر کود در برگها گیر کند، ممکن است باعث آسیب یا سوزش قابل توجهی شود. پس از استفاده از کود، یک جارو یا یک برس رنگ تمیز بزرگ بردارید و تمام تلاش خود را برای پاک کردن دانه های کود از روی برگ ها انجام دهید.

در برخی موارد، کودهای مایع رقیق شده را می توان مستقیماً به برگها برای درمان مشکلات مواد مغذی برگی مانند کلروز آهن اعمال کرد. آزالیا می تواند از مقداری کود مایع که در بهار روی برگ ها استفاده می شود، بهره مند شود، اگر متوجه شوید که شاخ و برگ های جدید زرد می شوند. با این حال، این یک درمان موقت است و برای حل کامل مشکل، باید خاک را به درستی اصلاح کنید.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کود دهی درختان و درختچه ها نیاز دارید، یا اگر نمی دانید از کجا کودهای درختی در هیوستون بخرید، از Plants for All Seasons دیدن کنید! کارشناسان ما می‌توانند به هر سؤالی پاسخ دهند، یا هر اعدادی را برای کمک به دستیابی به برنامه عمل ایده‌آل خود بررسی کنند. اکنون زمان شروع کوددهی است، زیرا گیاهان شما در حال خارج شدن از خواب هستند و برای جهش رشد بهاری خود آماده هستند، پس برای شروع زودتر عجله کنید!

 

چاپ