انواع کود

انواع کود

گزینه های زیادی برای نحوه انتقال مواد مغذی به گیاهان وجود دارد. بسیاری از باغبانان از ترکیبی از کودها و تکنیک های مختلف استفاده می کنند.

سعی کنید از محصولات دانه ای یا کودهای دامی برای تامین مواد مغذی و مایعات اصلی استفاده کنید تا کمبودهای جزئی را اصلاح کنید یا به سرعت رشد را تقویت کنید. کلید انتخاب کود این است که بدانید گیاهان شما به چه مواد مغذی نیاز دارند.

 

کودهای آلی و معدنی

کودهای آلی از مواد طبیعی و ارگانیک - عمدتاً کود، کمپوست یا سایر محصولات حیوانی و گیاهی ساخته می شوند. این کودها منبع بسیار خوبی از مواد مغذی هستند، اگرچه مقدار قابل اندازه گیری مواد مغذی خاصی وجود ندارد - برخی از کیسه ها تخمین ها را چاپ می کنند. کودهای آلی به کندی و در درازمدت عمل می کنند. می تواند به ساخت خاک شما در طول زمان کمک کند. یکی از بهترین مزایای کودهای آلی این است که می توان آن را در خانه تهیه کرد. استفاده از کمپوست خود می تواند به رشد باغ شما کمک کند!

کودهای معدنی از اجزای شیمیایی تشکیل شده اند که حاوی مواد مغذی لازم هستند. اگر به دنبال تقویت سریع باغ خود هستید، این احتمالا بهترین گزینه برای شما است. برای رشد کوتاه مدت موفق، مشخص کنید که گیاه شما به چه ماده غذایی نیاز دارد و از کود معدنی حاوی مواد مغذی استفاده کنید.

کودهای نیتروژن

نیتروژن یک ماده مغذی برنامه ای است که مسئول رشد است. این ماده در کودها مفید است، به ویژه در مراحل میانی عمر گیاه، زمانی که برای ادامه رشد بزرگ و ساقه دادن برگ های جدید نیاز به تشویق دارد. کودهای آلی و معدنی هر دو دارای منابع نیتروژن هستند.

کودهای فسفاته

فسفر یک ماده مغذی است که گیاهان به طور مداوم به آن نیاز دارند. در طول چرخه زندگی، فسفر به تقویت سیستم ریشه و ساقه گیاه کمک می کند. گلدهی، بذردهی و میوه دهی را می توان با فسفر بهبود بخشید.

گیاهانی که کمبود فسفر دارند با توقف رشد مواجه خواهند شد. فسفر طولانی مدت و کند اثر است. استفاده از کود در خاک قبل از کاشت به طور کلی ایده خوبی است.

کودهای پتاسیم

پتاسیم به گیاهان شما کمک می کند تا ریشه های عمیق تر و قوی تری داشته باشند. همچنین می تواند به محافظت از گیاهان شما در برابر آسیب زمانی که آنها از سایر مواد مغذی محروم هستند کمک کند. این ماده مغذی برای فتوسنتز حیاتی است و این توانایی را دارد که هر بیماری را که ممکن است باغ شما را آلوده کند، کند کند. کود پتاسیم فواید زیادی دارد. زمان و نحوه کاشت این کود به چیزی که می کارید بستگی دارد. هنگامی که از این کود استفاده می کنید، آن را تا حد امکان به ریشه نزدیک کنید.

اگر کمبود پتاسیم در گیاه شما وجود داشته باشد، ممکن است رنگ زرد یا قهوه ای شدن لبه های برگ ها را مشاهده کنید. در صورت ادامه کمبود، برگها در نهایت می میرند.

فرم های کود

کود در چند شکل مختلف وجود دارد. مایع، پودر و گرانول وجود دارد. کودهای مایع اغلب با آب رقیق می شوند. پخش کردن آنها شبیه به آبیاری باغ شما است که معمولاً با اتصال شلنگ انجام می شود. کودهای پودری نیز برای تولید به آب نیاز دارند. معمولاً آنها را با دست پخش می کنند و آبیاری می کنند تا جذب کامل شوند. کودهای دانه ای چمن را می توان به راحتی در بالای خاک پخش کرد. این گرانول های بسته مواد مغذی به مرور زمان در باغ شما خیس می شوند و آن را آبیاری می کنید.

چاپ